קרן השתלמות לעצמאי והטבות מס

האם קרן השתלמות לעצמאי מזכה בהטבות מס

בתור עצמאיים בוודאי גם אתם שמעתם, כי ישנם יתרונות רבים להפקדה עבור קרן השתלמות, אבל הנה מה שאולי עוד לא ידעתם: הפקדה לקרן השתלמות מאפשרת הטבת מס בתנאים שונים וביחס משתנה מגובה ההפקדה לקרן ההשתלמות. כל מה שרציתם לדעת על הטבת המס מן ההפקדה לקרן ההשתלמות, ולא היה לכם את מי לשאול – במאמר המקצועי שלפניכם.

הפקדה לקרן השתלמות לעצמאי

קרן השתלמות לעצמאים היא כלי ייחודי שמאפשר הרבה יותר מחיסכון, הן לטווח הקצר והן לטווח הרחוק. מי שיכול להפקיד לקרן השתלמות לעצמאי הוא כל עצמאי אשר יש לו הכנסות עצמאיות. את ההפקדות יכול העצמאי לבצע מידי חודש, כאשר יש לו גם אופציה לבצע אותן באופן מרוכז אחת לתקופה. הרווח העיקרי של קרן ההשתלמות, הוא האופציה למשיכה שלה לאחר שש שנים, אשר אינה דורשת מס על רווחי ההון עד לתקרה הקבועה בחוק.

מי זכאי להטבת מס בעקבות ההפקדה לקרן ההשתלמות?

כל עצמאי אשר מפקיד לקרן ההשתלמות, זכאי להטבת מס בעקבות ההפקדה עד לתקרה הקבועה בחוק. למעשה, בהפקדה לקרן ההשתלמות לעצמאי, מרוויח העצמאי פי כמה וכמה מאשר הפקדה שאינה לקרן השתלמות. הפקדה לקרן השתלמות מזכה את המפקיד בהטבת מס עד לתקרה הקבועה בחוק, כאשר בנוסף – כעבור שש שנים יכול העצמאי למשוך את הסכום שבקרן, מבלי שהוא יאלץ לשלם על רווחי ההון שהוא צבר מקרן ההשתלמות, בתנאי שהם לא עולים על התקרה.

כיצד קרן השתלמות מזכה בהטבת מס?

קרן השתלמות מעניקה הטבת מס לעצמאי, כיוון שההפקדה לקרן ההשתלמות היא הוצאה מוכרת אשר מתקזזת במס ערך שולי שלה, דבר שבסופו של דבר מעלה את סכום ההוצאות של העצמאי החייב במס וכך באופן אוטומטי מורידה מגובה ההכנסות החייבות במס. חשוב לדעת שההפקדה לקרן ההשתלמות, מטיבה גם עבור רשויות מס ההכנסה וגם עבור רשויות הביטוח הלאומי, אשר מקזזים את גובה ההפקדה היחסי ביטוח לאומי שנגזר מן ההכנסות וכך אחוז ההפקדה שנדרש מן העצמאי המפקיד הוא נמוך יותר.

תקרת ההפקדה לקרן השתלמות לצורך קבלת הטבת מס

הטבות מס בקרן השתלמות, ניתנות באופן יחסי בהתאם לגובה ההכנסות של העצמאי. גובה ההפקדה המזכה בהטבת מס, הוא הפקדה שעומדת על עד 7% בשנה מסך ההכנסות השנתיות של המפקיד, ובתנאי שהכנסותיו השנתיות אינן עולות על 283905 ₪. חשוב לשקלל את גובה ההפקדה בהתאם לנתונים אלה, על מנת לזכות בהטבת המס המקסימלית שמתאפשרת על ההפקדה לקרן ההשתלמות, אשר בסופו של דבר חוזרת אל המפקיד יחד עם רווחי ההון שמצטרפים אליה.

לסיכום

ההפקדה לקרן השתלמות טומנת בתוכה יתרונות רבים, כאשר בין היתרונות ניתן למצוא הטבת מס לעצמאיים שנגזרת מגובה ההפקדה. למעשה, כל עצמאי זכאי להפקדה לקרן השתלמות שמזכה בהטבת מס, כאשר ישנה תקרה מזכה בחוק שעומדת על  7% עד לתקרת הכנסה שנתית של 28.905 ₪. בנוסף, משיכת קרן ההשתלמות לאחר שש שנים אינה דורשת מס רווח הון עד לתקרה הקבועה בחוק.

קרן השתלמות לעצמאי
הטבות מס לעצמאי

מאמרים קשורים

חיסכון פנסיוני,חיסכון,סוכן ביטוח,קרן פנסיה (2)

קרן פנסיה

קרן פנסיה  היא תוכנית לביטוח פנסיוני  . המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי תשלום חודשי לכל ימי חייו עם פרישתו מעבודה בהגיעו לגיל פרישה 

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח משאיות,ביטוח משאית קלה,סוכן ביטוח,ביטוח משאיות,ביטוח משאית קירור

ביטוח משאיות

משאיות הן כלי רכב מסורבל ובעל ממדים גדולים, כמו גם יכולת תמרון נמוכה במיוחד. אלו הם פרמטרים המבדילים אותן משאר

קרא עוד

ביטוח מקיף לרכב

כולנו עושים שימוש תכוף ושגרתי ברכב שלנו . בין אם בנסיעה לעבודה ובין אם לצרכים האישיים השונים שלנו . עד

קרא עוד