למי צריך לפנות לאחר נזק לרכוש במלחמה ?

מלחמה היא אף פעם לא אירוע נעים, במיוחד לא המלחמה האחרונה שבתוכה אנחנו שרויים. מדינת ישראל נלחמת אמנם בחזית, אולם במלחמה הזו העורף ספג פגיעות רבות בנפש וברכוש. את הפגיעות בנפש אין לנו דרך להשיב, אולם בכל הנוגע לנזק לרכוש במלחמה המדינה מנסה לפצות את אזרחיה. אנחנו כאן כדי לעזור לקבל את מה שמגיע לכם בגין נזק לרכוש.

נזק לרכוש במלחמה

נזק לבית או נזק לרכב בשעת מלחמה כולם נכללים תחת הקטגוריה של נזקי רכוש. מלחמה היא מצב שפוגע באזרחים בצורה אנושה, והמדינה עושה כל שביכולתה כדי לתקן במעט את הנזק הזה. ברגע שחוויתם פגיעת רכוש עליכם לדעת שיש לכם כתובת לפנות אליה, והיא אמורה לפצות אתכם על הנזק.

למי פונים

הפנייה בגין נזק רכוש צריכה להיות מוגשת לרשות המיסים. המחלקה שעוסקת בתחום הזה היא מחלקת מיסוי מקרקעין. חשוב לדעת שבכל מקרה של נזק שבו הגיעה משטרה לזירת הנזק, יחד איתה גם מגיעים אנשי רשות המיסים כדי לבצע הערכה של הנזק. בדרך כלל התיק שלכם כבר יופיע ברשות המיסים, ואתם רק תצטרכו להמשיך את התהליך.

הגוף שאחראי לפצות אתכם הוא מס רכוש, והוא מחזיק בסמכות החוקית להשיב לכם את ערכו של הנזק. בדרך כלל, מיד לאחר האירוע עצמו ייצרו אתכם קשר אנשי מס רכוש כדי לעזור לכם להשלים את הליך התביעה ולקבל את הפיצוי. רק אם זה לא קורה אז כדאי שתפנו למחלקת מקרקעין, במועד שלא יאוחר משבועיים מיום הנזק.

הגשה מקוונת

כמו הרבה מאוד שירותים, גם את השירות של הגשת תביעה למס רכוש ניתן לעשות באופן מקוון. כדי למנוע סיבוכים בעת הגשת התביעה רשות המיסים הנפיקה סרטון מיוחד שבו יש הסבר מפורט איך מגישים את התביעה. בסיום הגשת התביעה תקבלו מספר תיק שיאפשר לכם לעקוב אחר התקדמות התביעה שלכם.

 

מה גובה הפיצוי

גובה הפיצוי שתקבלו תלוי כמובן בעוצמת הנזק שחוויתם. עבור נזקים למבנה עצמו, הערכת שמאי היא זו שתקבע את גובה הפיצוי. לאור זאת, אסור לכם לבצע כל שינוי בזירת האירוע לפני ההגעה של כוחות הביטחון ויחד איתם גם אנשי רשות המיסים כדי שהם יוכלו להעריך בצורה אמיתית את עוצמת הנזק שהמלחמה גרמה לכם.

 

איך מקבלים את הפיצוי

המדינה מאפשרת לכם לקבל את הפיצוי בשני אופנים. האופן הראשון הוא לקבל שירות מקבלנים של המדינה. מדובר על קבלני שיפוצים רגילים שעובדים עם המדינה, והם מורשים לבצע שיפוצים כאשר מי שמשלם את עלות השיפוץ הוא מס רכוש לפי הערכת הנזק שאותם קיבלתם. האפשרות השנייה היא להביא בעצמכם קבלן שיבצע את השיפוץ, והמדינה היא זו שתחזיר לו את הכסף.

 

לסיכום

תביעות בגין פגיעה ברכוש בשעת מלחמה מוגשות לרשות המיסים והיא זו שאמורה לפצות אתכם. גובה הפיצוי ייקבע לפי הערכת שמאי שתתבצע בזירה של הנזק.  

למידע נוסף

מאמרים קשורים

חיסכון פנסיוני,חיסכון,סוכן ביטוח,קרן פנסיה (2)

קרן פנסיה

קרן פנסיה  היא תוכנית לביטוח פנסיוני  . המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי תשלום חודשי לכל ימי חייו עם פרישתו מעבודה בהגיעו לגיל פרישה 

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח משאיות,ביטוח משאית קלה,סוכן ביטוח,ביטוח משאיות,ביטוח משאית קירור

ביטוח משאיות

משאיות הן כלי רכב מסורבל ובעל ממדים גדולים, כמו גם יכולת תמרון נמוכה במיוחד. אלו הם פרמטרים המבדילים אותן משאר

קרא עוד

ביטוח מקיף לרכב

כולנו עושים שימוש תכוף ושגרתי ברכב שלנו . בין אם בנסיעה לעבודה ובין אם לצרכים האישיים השונים שלנו . עד

קרא עוד