פיצוי לנזק רכוש במלחמה

מדינת ישראל, ולא בפעם הראשונה בתולדותיה נמצאת במצב מלחמה. למלחמה יש הרבה השפעות שליליות, אולם מה שמייחד את המלחמה שבה אנחנו נמצאים זה הנזק הרב שממנו העורף סובל. כדי למנוע מצב של פגיעה אנושה באזרחים, המדינה מפצה כל אזרח שחווה נזק רכוש במהלך מלחמה. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת לגבי הפיצוי הזה.

נזק בשעת מלחמה

את סוגי הנזקים בשעת מלחמה ניתן לחלק למספר קטגוריות. הקטגוריה הראשונה היא נזק רכוש, ובתוכה ניתן לכלול נזק לבית, נזק לרכב או נזק לכל חפץ אחר שנמצא בבעלותכם. סוג אחר של נזקים אלו נזקי גוף, אולם כאן לא נעסוק בהם. נזק בלחמה לרכוש נרם בדרך כלל כתוצאה מפגיעת טיל או רקטה, לפחות בישראל. עם זאת, במלחמה האחרונה אנו עדים גם לסיבות אחרות שבגינן נגרם נזק.

פיצוי

החוק בישראל קובע פיצוי מלא למי שניזוק בשעת מלחמה. הפיצוי הזה מגיע לכם מרשות המיסים באמצעות מחלקה שנקראת מס רכוש. כמו כל התנהלות מול רשות המיסים, מדובר על התנהלות בירוקרטית סבוכה, ולמרות הרגישות הרבה שיש למס רכוש, עדיין, חשוב לדעת כיצד מתנהלים מולו. אם תתנהלו בצורה נכונה, תוכלו לקבל את מלוא הנזק שהמלחמה גרמה לכם ולפחות לא להפסיד.

 

הערכת שמאי

הצעד הראשון הוא הערכה של שמאי נזיקין. הערכה של נזק היא לא דבר פשוט, במיוחד אם מדובר על נזק לבית. נזק לרכב שלכאורה קל יותר להערכה גם הוא דורש הערכה של שמאי, אולם המורכבות הגדולה יותר היא בעת נזק לבית. מיד עם הגעתם של כוחות הביטחון לזירת הנזק כפי שנעשה בכל זירה של נפילת רקטה או נזק דומה, יגיע איתם שמאי שהתפקיד שלו להעריך את הנזק.

 

לא לגעת בזירה

בדיוק כמו בזירה של תאונת דרכים שבה צריך לאפשר לחוקרים לסיים את פעולתם ולא לפגוע בממצאי הזירה, כך זה נכון גם ביחס לזירת נזק במלחמה. כדי שהשמאי יוכל להעריך במדויק את הנזק שחוויתם, אסור לכם לגעת או לסדר את הזירה, גם אם נראה לכם שמדובר על שינוי מינורי. הדבר היחיד שמותר לעשות הוא פינוי זכוכיות, וגם אותו צריך לעשות בצורה זהירה.

 

למי מגישים את התביעה

תביעה בגין פיצוי לנזק בשעת מלחמה מוגשת לרשות המיסים, כאשר יש לכם שתי דרכים בהן אתם יכולים להגיש את התביעה. האפשרות הראשונה היא באופן פיזי, כך שאתם צריכים לגשת לסניף הקרוב של רשות המיסים ולהגיש בו את התביעה. לאור הנזקים הרבים שהתרחשו במלחמה האחרונה ניתן גם להגיש את התביעה באופן מקוון, באמצעות הטופס שמופיע באתר רשות המיסים.

לסיכום

המלחמה שבה מדינת ישראל שרויה הובילה לנזקים רבים בעורף המדינה. בין הנזקים הללו ניתן למנות את נזקי הרכוש, שאותם המדינה אמורה לתקן עבורכם. לאחר התרחשות הנזק יגיע שמאי לזירה והוא יעריך מה בדיוק גובה הפיצוי שהמדינה תשלם לכם.

למידע נוסף

מאמרים קשורים

חיסכון פנסיוני,חיסכון,סוכן ביטוח,קרן פנסיה (2)

קרן פנסיה

קרן פנסיה  היא תוכנית לביטוח פנסיוני  . המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי תשלום חודשי לכל ימי חייו עם פרישתו מעבודה בהגיעו לגיל פרישה 

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח משאיות,ביטוח משאית קלה,סוכן ביטוח,ביטוח משאיות,ביטוח משאית קירור

ביטוח משאיות

משאיות הן כלי רכב מסורבל ובעל ממדים גדולים, כמו גם יכולת תמרון נמוכה במיוחד. אלו הם פרמטרים המבדילים אותן משאר

קרא עוד

ביטוח מקיף לרכב

כולנו עושים שימוש תכוף ושגרתי ברכב שלנו . בין אם בנסיעה לעבודה ובין אם לצרכים האישיים השונים שלנו . עד

קרא עוד