קרן פנסיה לעצמאי

אם בעבר רק שכירים היו נדרשים להפקיד עבור קרן הפנסיה מכספיהם ומכספי המעסיק שלהם, על פי החוק, החל מ2017 כל עצמאי מחויב להפקיד לקרן הפנסיה שלו. המטרה של החוק היא לאפשר חיסכון לקצבה בעת הפרישה לפנסיה, דבר שיבטיח ביטחון כלכלי עתידני לאחר הפרישה וימנע נפילה של היוצאים לפנסיה כנטל על הכלכלה המדינית.

מי נדרש להפקיד לקרן פנסיה לעצמאי?

אומנם עצמאיים נדרשים להפקיד לחיסכון פנסיוני, אך יש כאלה אשר יוצאים מן הכלל. למעשה מי שנדרש בפועל להפקדה הוא עצמאי אשר נולד לאחר שנת 1961, הוא כבר בן 21 והוא עצמאי לפחות חצי שנה. מי שחלים עליו הקריטריונים הללו מחויב להפריש לפנסיה ללא תלות ישירה או עקיפה בגובה הכנסותיו כעצמאי, וזאת על מנת לאפשר לו עתיד כלכלי לאחר גיל הפרישה.

סכום הפקדת לחיסכון לקצבה על פי חוק

על פי החוק, על העצמאי חלה החובה להפקדה פנסיונית על פי מדרגות חישוב שונות שתלויות בגובה ההכנסה. עד להכנסה של 5935 ₪ מחויב העצמאי להפקיד מינימום 4.5% מכלל הכנסותיו. אם הכנסותיו עולות על סכום זה, הוא יהיה מחויב להפקיד 4.5% עד הסכום של 5935 ₪ כאשר על גובה ההכנסה שעולה על כך ומגיעה עד ל11870 ₪ יהיה עליו להפקיד 12.55% באופן יחסי. על כל סכום שמרוויח העצמאי מעבר ל11870 ₪, יהיה עליו להפקיד עוד 1008.8 ₪.

היכן מפקידים את החיסכון הפנסיוני?

כל עצמאי רשאי לבחור את קרן הפנסיה שמתאימה לו באופן אישי, על פי הנתונים אותם הוא בוחר ומעדיף. בשוק ניתן למצוא מגוון רחב של קרנות פנסיה אשר מנהלות קרן פנסיה לעצמאי ומאפשרות לו להפקיד מידי חודש את הסכומים הנדרשים לפנסיה, כאשר הכסף שמושקע בקרן ממוטב בהשקעות שונות, דבר שמוביל לרווחים משניים.

מה היתרונות של הפקדה לחיסכון לקצבה?

חשוב לדעת, שאמנם חיסכון פנסיוני נועד בעיקר עבור השימוש המרכזי של קצבה חודשית לאחר גיל הפרישה, על מנת שהפורש יוכל להמשיך את איכות חייו אליו היה רגיל טרם הפרישה לפנסיה – עם כושר השתכרות מלא. אך קרן הפנסיה נועדה גם למקרים נוספים, לדוגמא בעת פטירה חלילה – קרן הפנסיה תשמש כקרן לקצבה עבור שארי הנפטר, כאשר גם במקרים של אובדן חוסר עבודה חלילה, יוכל המפקיד העצמאי לשעבר לקבל קצבה מידי חודש ובכך להמשיך לחיות ברמת חיים איכותית מבלי שאי ההשתכרות תפגע במהלך השגרתי של חייו.

לסיכום

ההפקדה לקרן פנסיה לעצמאי היא אינה בחירה אלא חובה על פי החוק לאנשים בטווח הגילאים שבין 21 ל60 וכאלה שכבר עצמאיים מעל לחצי שנה. ישנן מדרגות הפקדה שונות שעל פיהן נעשית ההפקדה בהתאם לסכום ההשתכרות החודשי, כאשר כל עצמאי יכול לבחור על פי שיקוליו האישיים את חברת הביטוח בה הוא רוצה לבצע את ההפקדה העצמאית שלו. וחשוב לזכור: אפילו שההפקדה לפנסיה היא חובה, היא מעניקה יתרונות רבים עבור המפקיד העצמאי לקרן הפנסיה.

קרן פנסיה
קרן פנסיה לעצמאי
חיסכון לעתיד
חיסכון פנסיוני
קצבה

מאמרים קשורים

חיסכון פנסיוני,חיסכון,סוכן ביטוח,קרן פנסיה (2)

קרן פנסיה

קרן פנסיה  היא תוכנית לביטוח פנסיוני  . המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי תשלום חודשי לכל ימי חייו עם פרישתו מעבודה בהגיעו לגיל פרישה 

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח משאיות,ביטוח משאית קלה,סוכן ביטוח,ביטוח משאיות,ביטוח משאית קירור

ביטוח משאיות

משאיות הן כלי רכב מסורבל ובעל ממדים גדולים, כמו גם יכולת תמרון נמוכה במיוחד. אלו הם פרמטרים המבדילים אותן משאר

קרא עוד

ביטוח מקיף לרכב

כולנו עושים שימוש תכוף ושגרתי ברכב שלנו . בין אם בנסיעה לעבודה ובין אם לצרכים האישיים השונים שלנו . עד

קרא עוד