אובדן כושר עבודה

כיסוי זה מאפשר למבוטח לקבל תשלום חודשי . כתחליף למשכורת, במקרה של מחלה או תאונה . ולהבטיח מקור הכנסה אשר יסייע לבני המשפחה וישמור על רמת חייהם במקרה של אובדן כושר עבודה חלקי או מלא. אנחנו לא יכולים לצפות מתי ומאיזה סיבה שלא שנאבד את היכולת לעבוד . ולכן חשוב להגן על בני המשפחה מפני אובדן הכנסתו של המבוטח.

בין אם אנחנו אוהבים אותה ובין אם קצת פחות, העבודה היא חלק מהותי משגרת חיינו, והיא שמאפשרת לנו לכלכל את עצמנו ואת משפחתנו ולשמור על רמת ואיכות החיים. לפיכך, במצבים בהם כושר העבודה שלנו נפגע, חשוב שיהיה לנו ביטוח אובדן כושר עבודה, שיעניק לנו פיצוי חודשי עם קרות האירוע הביטוחי

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

העבודה היא חלק מהותי משגרת חיינו, כאשר המשכורת החודשית מאפשרת לנו ולמשפחתנו להתקיים בכבוד. לפיכך, למצבים בהם כושר העבודה שלנו נפגע (באופן חלקי או מלא, לתקופה זמנית או לצמיתות), כתוצאה מתאונה או מחלה, הרי שמלבד המצב הרפואי, לאירועים אלו ייתכנו בהחלט השפעה על שגרת ואיכות חיינו.

היות ומצבים אלו יכולים להתרחש לכל אחד ואחת מאיתנו ובכל נקודת זמן במהלך חיינו, הרי שחשוב שנדאג לרשת ביטחון כלכלית בהתאם ולשם כך, קיים ביטוח אובדן כושר עבודה. ביטוח זה נועד לתת למבוטח פיצויים חודשיים מבקרה של אובדן כושר עבודה ולהבטיח שיוכל לשמור על אותה רמת חיים כמו לפני קרות האירוע.

היכן ניתן לערוך ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה נכלל על פי חוק כחלק מקרנות הפנסיה או ביטוחי המנהלים, כאשר חלק מהסכום החודשי המופרש מהמשכורת שלנו לביטוח הפנסיוני, נועד לצורך ביטוח אובדן כושר עבודה. את הקצבה החודשית המגיעה לנו במקרים אלו, נוכל לקבל רק לאחר מיצוי הזכאות מביטוח לאומי.

אפשרות נוספת ובעלת תנאים וכיסויים נרחבים יותר במקרים של אובדן כושר עבודה, ניתן למצוא אצל חברות הביטוח הפרטיות, המציעות כיסויים ותנאים שונים במסגרת פוליסה לביטוח אובדן כושר עבודה וזאת בהתאם לתשלום פרמיה חודשית קבועה.

סוגי ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוחי אובדן כושר עבודה מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

  1. אובדן כושר עבודה בסיסי

ביטוח זה מכיר באובדן כושר עבודה רק במידה ומצבו של המבוטח הוגדר כאובדן כושר עבודה מוחלט (מעל 75% אובדן כושר עבודה).

  • אובדן כושר עבודה מורחב

בביטוח זה המבוטח יהיה זכאי לקבל תגמולים במידה ונקבע לו אובדן כושר עבודה בשיעור של 25% ומעלה ועל פי מבחן העיסוק הסביר, הבודק האם המבוטח יכול לעסוק בעבודה זהה התואמת לכישוריו והשכלתו.

  • אובדן כושר עבודה מקצועי

ביטוח זה מתייחס למקרים בהם המבוטח איבד את היכולת לעבוד בעבודתו בו עבד לפני קרות האירוע הביטוחי, כך שלא ניתן יהיה לדרוש מהמבוטח לעבוד בעבודה שאינה מתאימה לכישוריו המקצועיים.

מהם תגמולי הביטוח במקרה של אובדן כושר עבודה?

ככלל, תגמולי הביטוח בגין אובדן כושר עבודה נגזרת של 75% מהשכר (ברוטו) של המבוטח, כאשר בנוסף על כך, חברת הביטוח תמשיך לשלם לעובד את ההפרשות הפנסיוניות (תגמולים ופיצויים) כאילו הוא ממשיך לעבוד.

לסיכום

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד לספק לנו רשת ביטחון כלכלית במקרים של אובדן כושר עבודה והוא נכלל כרכיב בקרנות הפנסיה או ביטוח המנהלים ואף ניתן לרכוש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה באופן פרטי, כאשר הכיסויים הביטוחיים ותגמולי הביטוח המגיעים ישפיעו על הפרמיה החודשית של הפוליסה.

למידע נוסף

מאמרים קשורים

חיסכון פנסיוני,חיסכון,סוכן ביטוח,קרן פנסיה (2)

קרן פנסיה

קרן פנסיה  היא תוכנית לביטוח פנסיוני  . המבטיחה לעובד ולעובד עצמאי תשלום חודשי לכל ימי חייו עם פרישתו מעבודה בהגיעו לגיל פרישה 

קרא עוד
ביטוח,ביטוח משכנתא,ביטוח חיים,סוכן ביטוח (3)

ביטוח משכנתא

משכנתא היא הלוואה הנלקחת מהבנק לצורך רכישת נכס, לשם מגורים או השקעה. הבנק דורש מכל מי שגובה ממנו הלוואה זו

קרא עוד
ביטוח משאיות,ביטוח משאית קלה,סוכן ביטוח,ביטוח משאיות,ביטוח משאית קירור

ביטוח משאיות

משאיות הן כלי רכב מסורבל ובעל ממדים גדולים, כמו גם יכולת תמרון נמוכה במיוחד. אלו הם פרמטרים המבדילים אותן משאר

קרא עוד

ביטוח מקיף לרכב

כולנו עושים שימוש תכוף ושגרתי ברכב שלנו . בין אם בנסיעה לעבודה ובין אם לצרכים האישיים השונים שלנו . עד

קרא עוד